Nieuws

Nieuwsbrief

Buro Bilan ontwikkelt zich verder:
Na een periode van herpakken en herschikken is er in anderhalf jaar tijd veel veranderd bij Buro Bilan.
Van vennootschap onder firma met Marijke Buijlinckx en Paul van der Wal naar eenmanszaak met Sjaak Beirnaert als eigenaar. Wij zetten ons met veel enthousiasme en betrokkenheid in voor een dienstverlening die aansluit bij de wensen van de klant.

Buro Bilan ontwikkelt zich verder:
Na een periode van herpakken en herschikken is er in anderhalf jaar tijd veel veranderd bij Buro Bilan.
Van vennootschap onder firma met Marijke Buijlinckx en Paul van der Wal naar eenmanszaak met Sjaak Beirnaert als eigenaar. Wij zetten ons met veel enthousiasme en betrokkenheid in voor een dienstverlening die aansluit bij de wensen van de klant.
Er is een weg ingeslagen naar digitalisering en vereenvoudiging voor klanten om hun administratie zelf te scannen en te uploaden naar Yuki software. Een kind kan de was doen. Met je telefoon of je Ipad , laptop of computer kun je zelf je inkoopfacturen, verkoopfacturen en bankmutaties inlezen.
Met behulp van onze ondersteuning is dagelijks je boekhouding bijgewerkt. Het bespaart je tijd en geeft je direct inzicht over hoe je ervoor staat. Offerte aanvragen? Mail naar sjaak@burobilan.nl. Frank van der Velden en Teun Verbruggen laten je graag zien hoe het werkt.

Buro Bilan heeft een eigen App ontwikkeld. Deze gaat op 15 maart 2018 in de lucht. Download deze gratis app en deel deze met je vrienden of collega ondernemers. Ga naar google play store, type in burobilan en download de app of druk nu op deze link Download onze App.
Er worden een aantal vragen gesteld die voor elke ondernemer weer anders kunnen zijn. Als je die zo getrouw en compleet mogelijk invult dan weten wij precies waar jouw belangstelling het meest naar uit gaat en op welke terreinen je eventueel advies zou willen krijgen.
Er zit een kennisbank in de app die de belangrijkste actuele onderwerpen belicht. Als je de app hebt gedownload kunnen we je direct informeren over belangrijke wijzigingen of regels die voor jou van toepassing zijn. Je kunt o.a. herinnerd worden aan belangrijke deadlines van de belastingdienst. Via deze app kun je ook vragen stellen over de meest voorkomende zaken die voor jou als ondernemer van belang zijn. We hopen dat we via deze weg, ook de klanten die we normaal maar een of twee keer per jaar zien of spreken, pro-actiever van dienst kunnen zijn. Vanuit de trein of je luie stoel is een vraag via je telefoon zo gesteld. Aarzel niet. Probeer het uit. Wij zullen binnen twee dagen reageren op uw vraag of verzoek.
Deel de app gerust met andere relaties, vrienden en kennissen. Ook zij kunnen er misschien iets aan hebben.

Vertrek oude- en komst nieuwe medewerkers

Na jarenlange trouwe dienst heeft Els Lepelaars besloten bij een fantastisch theaterhuis in Tilburg te gaan werken. Op 16 februari 2018 hebben we afscheid genomen en haar veel geluk gewenst met deze mooie uitdaging. We gaan haar wel missen. Haar klanten zijn inmiddels overgedragen aan de andere relatiebeheerders Frank van der Velden, Els Teurlings en Sjaak Beirnaert.
Ook Sharifa Abels heeft een andere baan. Zij is per 1 maart 2018 gaan werken bij een collega accountantskantoor in Roosendaal om nieuwe ervaringen op te doen. In mei verwacht ze een dochter ter wereld te brengen. Grote veranderingen dus. We wensen haar heel veel succes en geluk toe.
Op 26 februari 2018 hebben we tegelijkertijd ook afscheid genomen van Omar Englezi. Na een stageperiode van zes maanden kan hij hopelijk bij CZ doorgroeien naar een betaalde baan als intern auditor. Een mooi kans die hij graag pakt. Tegelijkertijd hoopt hij dit jaar af te studeren als masterstudent accountancy aan de universiteit in Tilburg.
Eind juni 2017 hadden we al afscheid genomen van Bassel Kurdi. Ook hij is druk bezig om een toekomst als financieel administratief medewerker op te bouwen. Bij Buro Bilan hebben Bassel en Omar de kans gekregen om kennis te maken met Nederlandse regels en gewoonten op het gebied van financiële administraties en belastingen. Als Syrische vluchtelingen hebben zij, dankzij deze ervaring en kennis, een grotere kans gekregen op de arbeidsmarkt. Daar zijn we trots op.
Vanaf 1 januari 2018 is Miranda van Spelde-van Beek begonnen en werkt 28 uur per week. Zij heeft momenteel vooral de werkzaamheden van Sharifa overgenomen (behalve de loonadministratie). Het is de bedoeling dat ze op termijn ook de voorbereiding van jaarrekeningen en aangiften inkomstenbelasting gaat verzorgen. Miranda heeft voorheen 20 jaar bij een ander accountantskantoor gewerkt.
Teun Verbruggen is als werkstudent (naast zijn master Finance aan de universiteit Tilburg) sinds begin januari werkzaam en richt zich nu vooral op het introduceren en implementeren van de Yuki software bij onze klanten. Hij is er zeer enthousiast over en heeft eerder ervaringen opgedaan met allerlei andere boekhoudprogramma’s. “Jammer dat hij toen Yuki nog niet kende” zegt hij zelf. Hij werkt gemiddeld 16 uur per week bij ons en zal na verloop van tijd ook andere werkzaamheden gaan verrichten.
Loonadministratie: omdat Sharifa nu is weggevallen pakt Nanny Geers deze taak weer op zoals ze voorheen ook gedaan heeft. Zij zal het eerste aanspreekpunt zijn voor de klanten die personeel in loondienst hebben. We hopen op termijn weer iemand op te kunnen leiden tot deze specialistische taak binnen ons Buro. We zijn blij dat Nanny vooralsnog deze rol weer gaat vervullen.

VIA – machtiging
Onlangs hebben we voor alle klanten een machtiging aangevraagd om de Vooraf Ingevulde Aangifte
( VIA ) te mogen inzien, zodat we kunnen controleren of alle bij de belastingdienst bekend zijnde gegevens voor de aangifte inkomstenbelasting 2017 overeenkomen met de door jou aangeleverde jaaropgaven van loondienst/uitkering/hypotheek/banksaldi etc.
Dit moeten we helaas jaarlijks opnieuw aanvragen. Je hebt als het goed is hiervan brieven ontvangen van de belastingdienst. De zogenaamde activeringscode hebben wij nodig om daadwerkelijk die gegevens in te kunnen zien. Indien akkoord vragen wij je deze code z.s.m. in te leveren want de periode waarin we dit kunnen doen is beperkt. Daarna vervalt die code en moeten we het eventueel opnieuw aanvragen.

Machtiging belastingdienst:
Naast deze VIA krijgt elke klant die ons in het verleden gemachtigd heeft om namens hem of haar met de belastingdienst te kunnen corresponderen elk jaar ook hierover een brief. Als je nog klant bent en je wilt dat wij dit kunnen blijven doen dan hoef je niets te doen. De brief moet je wel bewaren voor het geval je die machtiging later toch in zou willen trekken.
Als een klant bij ons vertrekt zorgen wij er overigens altijd voor dat die machtiging door ons wordt afgemeld.
Zonder machtiging van de klant kunnen wij bijvoorbeeld geen uitstel aanvragen voor het indienen van een aangifte.

Vaste prijs voor onze standaard werkzaamheden:
In 2017 zijn we begonnen met het aanbieden van een vaste prijs per jaar voor onze werkzaamheden.
Op basis van vorige jaren kunnen we een redelijke inschatting maken van de kosten per jaar Sommigen willen liever een bedrag ineens betalen of per kwartaal of maandelijks. Dat kan. We verlenen ook een korting op het jaarbedrag als je vooruit betaalt. Heb je hiervoor belangstelling laat het ons weten en mail naar sjaak@burobilan.nl.

**********************************************************************************

Administratiekosten en rente voor aanmaningen van openstaande facturen:

Het komt helaas nog al eens voor dat klanten te laat onze facturen betalen en zelfs na diverse mailtjes en telefoontjes niet reageren noch betalen. Wij sturen maandelijks facturen waardoor over het algemeen de bedragen te overzien zijn. Mocht je echt even niet kunnen betalen laat het ons dan weten. Er valt altijd een betalingsregeling te treffen.
Als je twee keer niet reageert dan zien we ons genoodzaakt extra aanmaningskosten en eventueel rente in rekening te brengen. Per aanmaning brengen we dan € 10,00 administratiekosten in rekening en na 30 dagen een rente van 0,50% per maand. In onze leveringsvoorwaarden staat deze mogelijkheid ook vermeld bij artikel 19.
Het zou fijn zijn als het zover niet hoeft te komen.

Heb je naar aanleiding van deze nieuwsbrief vragen? Mail naar sjaak@burobilan.nl. Hij zal je binnen twee dagen een reactie geven. Je kunt ook bellen naar 013-5358778.

We hopen je van dienst te kunnen zijn.

Met vriendelijke groet

Namens Buro Bilan
Sjaak Beirnaert